Hierarchia

W hierarchii można zajmować 2 stanowiska. Wyjątkiem są: para Alpha i Betha, gdyż oni mogą zajmować 3 miejsca. Każdy dorosły smok wybiera stanowisko bojowe, które jest obowiązkowe. Drugie stanowisko jest nieobowiązkowe i zaliczają się do nich wszystkie miejsca w przedziale nekromanci – opiekunowie smocząt. Proszę pamiętać, że ilość miejsc jest ograniczona i Alpha reguluje ilość smoków na danym miejscu.
Młode smoki, które jeszcze nie osiągnęły wieku dorosłego (18 smoczych lat) mają obowiązek uczenia się. Nie jest określone, gdzie mają pobierać nauki. Mogą chodzić do szkoły (smoczej akademii, czy co wam wyobraźnia podpowie, oczywiście wcześniej trzeba poinformować o tym Alphe), może to być zwykły stadny nauczyciel lub mogą zostać adiutantami któregoś ze smoków (oczywiście przy wcześniejszej zgodzie nauczyciela). Nauczyciel adiutanta określa czas nauki, jej zakończenia lub przerwanie. Dorosłe smoki też mogą podjąć naukę w celu dokształcenia się. W tym przypadku nauka musi trwać min rok.

Para Alpha – przywódcy i najsilniejsze smoki stada(no bo zresztą są Alphami). Jak każdej władzy należy się szacunek, więc i tutaj nie ma żadnych nowości. Przywódcy podejmują ostateczną decyzję w każdej (poważnej) sprawie, więc tu też nie ma nic nowego.  Oni kierują stadem: wojny, pokoje, wewnętrzne konflikty, terytorium, przydzielanie stanowisk etc. Warto pamiętać, że do Alphy zawsze można zwrócić się o pomoc i, że Alphy to też zwykli ludzie (smoki), więc też maja prawo do czasu wolnego i rozrywek. 
Para Betha – krotko mówiąc zastępy pary Alpha. Ale także ich doradcy. Co tu jeszcze dodać: Bethy są drugimi po Alphach najważniejszymi osobami w stadzie.  Zazwyczaj pilnują porządku w stadzie.

Stanowiska bojowe
Wojownicy – zwykli smoczy wojownicy, którzy specjalizują się walką wręcz (można także podać konkretny rodzaj walki).
Paladyni -  oddział specjalizujący się w walce wręcz, ale też potrafiący posługiwać się magią. Ci wojownicy są bardzo wszechstronni.  Niestety takich ludzi jest coraz mniej, a co najgorsze jeżeli już się owy paladyn pojawi to bywa „pokręcony” umysłowo.
Magowie – jednostka posługująca się magią. Przydatni przy walce na dystans, ale nie konieczne. Panują nad żywiołami, niektórzy umieją także porozumiewać się ze zwierzętami.

Nekromanci – czarna magia, to ich specjalizacja. W walce zawsze wspomagają magów. Nie posiadają swojego oddziału.
Szaman – jego rola to nawiązywanie kontaktów z naszymi przodkami, proszenie ich o pomoc w razie konieczności. Potrafi też przepowiadać przyszłość, rzucać uroki. Jest też pośredniakami między smokami (ludźmi) a bogami (jeżeli takowi istnieją). Zazwyczaj wykorzystuje zwierzęta to swoich mieszanek, nalewek, eliksirów.
Zielarz – zajmuje się roślinami, głównie ziołami. Potrafi tworzyć eliksiry, różne wywary, czasami nawet świetne potrawy. Często współpracuje z szamanem jako, że szaman potrafi wykorzystywać zwierzęta do różnych mieszanek.

Strażnik dzienny (2) – patroluje (w locie lub na ziemi) nasze terytorium w dzień.
Strażnik nocny (2) – patroluje (w locie lub na ziemi) nasze terytorium w nocy.
Zwiadowca dnia (2) –  chodzi na zwiady za dnia poza nasze granice terytoriumi, ostrzega przed nadciągającymi ludźmi, wrogimi stworzeniami lub obcymi smokami.
Zwiadowca nocy (2) – chodzi na zwiady w nocy poza nasze granice terytoriumi, ostrzega przed nadciągającymi ludźmi, wrogimi stworzeniami lub obcymi smokami.
Szpiedzy – szpiegują dla Alph i na rozkaz Alph. Potrafią świetnie tropić ślady i szukać wielu informacji. Często znają zachowanie wielu istot, w skrócie znają się na psychologii.

Opiekunowie smocząt (2) – opiekuje się smoczętami, gdy ich rodzice nie mogą, ale także sa ich pierwszymi nauczycielami (mozna określić dokładnie  w jakieś specjalizacji jest sie nauczycielem).
Smoczęta –tego to chyba nie trzeba tłumaczyć :D