Młode smoki, które jeszcze nie osiągnęły wieku dorosłego (18 smoczych lat) mają obowiązek uczenia się. Nie jest określone, gdzie mają pobierać nauki. Mogą chodzić do szkoły (smoczej akademii, czy co wam wyobraźnia podpowie, oczywiście wcześniej trzeba poinformować o tym Alphe), może to być zwykły stadny nauczyciel lub mogą zostać adiutantami któregoś ze smoków (oczywiście przy wcześniejszej zgodzie nauczyciela). Nauczyciel adiutanta określa czas nauki, jej zakończenia lub przerwanie. Dorosłe smoki też mogą podjąć naukę w celu dokształcenia się. W tym przypadku nauka musi trwać min rok.
Para
Alpha – przywódcy i
najsilniejsze smoki stada(no bo zresztą są Alphami). Jak każdej władzy należy
się szacunek, więc i tutaj nie ma żadnych nowości. Przywódcy podejmują
ostateczną decyzję w każdej (poważnej) sprawie, więc tu też nie ma nic nowego. Oni
kierują stadem: wojny, pokoje, wewnętrzne konflikty, terytorium, przydzielanie
stanowisk etc. Warto pamiętać, że do Alphy zawsze można zwrócić się o pomoc i,
że Alphy to też zwykli ludzie (smoki), więc też maja prawo do czasu wolnego i
rozrywek.
Para
Betha – krotko
mówiąc zastępy pary Alpha. Ale także ich doradcy. Co tu jeszcze dodać: Bethy są
drugimi po Alphach najważniejszymi osobami w stadzie. Zazwyczaj pilnują
porządku w stadzie.
Stanowiska
bojowe
Wojownicy – zwykli smoczy wojownicy, którzy
specjalizują się walką wręcz (można także podać konkretny rodzaj walki).
Paladyni - oddział specjalizujący się w
walce wręcz, ale też potrafiący posługiwać się magią. Ci wojownicy są bardzo
wszechstronni. Niestety takich ludzi jest coraz mniej, a co najgorsze
jeżeli już się owy paladyn pojawi to bywa „pokręcony” umysłowo.
Magowie – jednostka posługująca się magią.
Przydatni przy walce na dystans, ale nie konieczne. Panują nad żywiołami,
niektórzy umieją także porozumiewać się ze zwierzętami.
Nekromanci – czarna magia, to ich specjalizacja. W
walce zawsze wspomagają magów. Nie posiadają swojego oddziału.
Szaman – jego rola to nawiązywanie kontaktów z
naszymi przodkami, proszenie ich o pomoc w razie konieczności. Potrafi też
przepowiadać przyszłość, rzucać uroki. Jest też pośredniakami między smokami
(ludźmi) a bogami (jeżeli takowi istnieją). Zazwyczaj wykorzystuje zwierzęta to
swoich mieszanek, nalewek, eliksirów.
Zielarz
– zajmuje się roślinami,
głównie ziołami. Potrafi tworzyć eliksiry, różne wywary, czasami nawet świetne
potrawy. Często współpracuje z szamanem jako, że szaman potrafi wykorzystywać
zwierzęta do różnych mieszanek.
Strażnik
dzienny (2) – patroluje (w
locie lub na ziemi) nasze terytorium w dzień.
Strażnik
nocny (2) – patroluje (w
locie lub na ziemi) nasze terytorium w nocy.
Zwiadowca
dnia (2) – chodzi na zwiady za dnia poza nasze
granice terytoriumi, ostrzega przed nadciągającymi ludźmi, wrogimi stworzeniami
lub obcymi smokami.
Zwiadowca
nocy (2) – chodzi na zwiady
w nocy poza nasze granice terytoriumi, ostrzega przed nadciągającymi ludźmi,
wrogimi stworzeniami lub obcymi smokami.
Szpiedzy – szpiegują dla Alph i na rozkaz Alph.
Potrafią świetnie tropić ślady i szukać wielu informacji. Często znają zachowanie
wielu istot, w skrócie znają się na psychologii.
Opiekunowie
smocząt (2) – opiekuje się
smoczętami, gdy ich rodzice nie mogą, ale także sa ich pierwszymi nauczycielami
(mozna określić dokładnie w jakieś specjalizacji jest sie nauczycielem).
Smoczęta
–tego to chyba nie
trzeba tłumaczyć :D